Zapraszamy na kolejny wykład z serii „Zapytaj fizyka”.
Aktualności
Redakcja Postępów Fizyki serdecznie zaprasza do współpracy!
Przyjmujmy do publikacji artykuły przeglądowe i monograficzne, które otrzymają pozytywne recenzje wydawnicze. Wszelkie informacje dla autorów PF zamieszczone są na stronie internetowej czasopisma https://www.ptf.net.pl/PF/autorzy i na drugiej stronie okładki wersji drukowanej. Artykuły opublikowane w PF otrzymują numer DOI.
Postępy Fizyki ukazują się w wersji elektronicznej https://www.ptf.net.pl/postepy_fizyki oraz w tradycyjnej formie drukowanej.
Ankieta Rady Towarzystw Naukowych
Otrzymaliśmy poniższą prośbę od prog. Andrzeja Kansego dotyczącą ankiety Rady Towarzystw Naukowych:
Szanowni Państwo,
zapraszam do udziału w badaniu dotyczącym sytuacji i potrzeb członków towarzystw naukowych w Polsce. Uprzejmie proszę o rozpowszechnienie linku do kwestionariusza
(https://docs.google.com/forms/d/1CE8vn3XNxkynBcYCflBn3i1akYj8mtV0Dw4PEZ7UAg4/edit)
Deklaracja dotyczącą przyszłości fizyki i technologii kwantowych
W dniu 1 kwietnia, w ramach Międzynarodowego Roku Nauki i Technologii Kwantowych, Europejskie Towarzystwo Fizyczne (EPS) uhonorowało niemieckie miasto Getynga prestiżowym tytułem „EPS Historic Site”. Wyróżnienie to przyznano w uznaniu wkładu fizyków pracujących w tym mieście w tworzenie fundamentów
Stanowisko Sekcji Dydaktyki Fizyki PTF w sprawie proponowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej zmian programowych w szkole podstawowej
Członkowie Sekcji Dydaktyki Fizyki PTF wyrażają głębokie zaniepokojenie w związku z propozycją Ministerstwa Edukacji Narodowej zmniejszenia liczny godzin nauczania fizyki w szkole podstawowej z obowiązkujących dotychczas 4 do 3 godzin w cyklu nauczania.
List otwarty Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Fizycznego do Ministry Edukacji
Szanowna Pani Minister
Z wielkim zaniepokojeniem odbieramy wypowiedzi przedstawicieli Ministerstwa Edukacji Narodowej dotyczące planów likwidacji odrębnie nauczanych przedmiotów: fizyka, chemia, biologia i geografia i zastąpieniu ich jednym przedmiotem ogólnoprzyrodniczym, który objąłby aktualny zakres nauczanej fizyki, chemii, biologii oraz geografii.